Wil jij werken aan een mooie toekomst voor onze leerlingen? En hen begeleiden naar hun volgende stap? Dan ben je van harte welkom bij stichting Volare! De school voor speciaal onderwijs
Wij zijn op zoek naar een Kwaliteitscoördinator voor 4 dagen per week!
De Verschoorschool is een school voor speciaal onderwijs in de gemeente Nunspeet. De school maakt deel uit van Stichting Volare en telt 180 leerlingen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Bij onze leerlingen is sprake van complexe vragen rondom leren en gedrag.
De Verschoorschool SO heeft in Nunspeet twee locaties; het Groenelaantje en het Junior College, waar onze groepen 7 en 8 zitten. De school is verdeeld in drie bouwen, de onderbouw, middenbouw en bovenbouw. Elke bouw heeft een kwaliteitscoördinator en een orthopedagoog.
We zoeken een kwaliteitscoördinator voor 4 dagen in de week (0,8 wtf). Je komt te werken in een enthousiast en betrokken team. Samen met twee andere KC’ers ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van ons onderwijs. Verder zijn jullie, samen met de orthopedagogen en directie ondersteunend aan en inspirerend voor onze leraren en leraarondersteuners.
Uitgangspunten van de school
De Verschoorschool ontwikkelt zich tot een professionele leergemeenschap die zich continu inzet om leerresultaten van leerlingen te verbeteren binnen een professionele en veilige sfeer. We richten onze focus op kwalitatief goed onderwijs, omdat we weten dat dit de maatschappelijke kansen van onze leerlingen vergroot.
Onze uitgangspunten hierbij zijn:
- onderwijs vanuit hoge verwachtingen; ‘ook jij kan het leren’;
- kwalitatief hoogwaardig onderwijs aan alle leerlingen ongeacht achtergrond;
- bewezen effectieve didactisch strategieën (evidence informed);
- proces- en productgerichte feedback;
- een op leren gericht schoolklimaat door heldere, eenduidige regels en routines;
- betrokken professionals gericht op kwalitatief hoogwaardig onderwijs;
- gezamenlijke verantwoordelijkheid binnen een lerende cultuur;
- doelgericht werken aan verbetering vanuit een heldere visie op leren en gedrag.
Wij zoeken een collega die het leren coördineert, trends analyseert en een bijdrage levert aan de ondersteuning van leerlingen. Binnen je eigen bouw ben je verantwoordelijk voor de rol van zorgregisseur, trendanalist en leercoördinator. Je bent de spin in het web waar alle lijnen rondom leren en gedrag samenkomen. In nauwe samenwerking met de orthopedagoog ondersteun je de leerkrachten en leraarondersteuners om het beste in alle leerlingen naar boven te halen.
Binnen stichting Volare werken we vanuit hoge verwachtingen en leggen daarbij de nadruk op de behaalde resultaten van het geboden onderwijs en het continue versterken van de onderwijskwaliteit. Het 4D-model model (CED), geeft hierbij richting, ervaring hiermee is een pré.
Met jouw expertise en de ervaring binnen de klassen (je bent daar regelmatig), lever je een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van onze leraren en leraarondersteuners. Jij weet wat werkt in de klas en kan dit, in samenwerking, goed overbrengen. Ben je ambitieus, een doorzetter, stabiel, durf je er te staan en wil je vanuit de CvB jouw bijdrage leveren aan kwalitatief goed onderwijs? Kijk dan of je past binnen het onderstaande profiel.
Taakprofiel
- Je hebt je Pabo en een IB/Master (S)EN opleiding (of bent bereid deze te gaan volgen), als mede ervaring als intern begeleider/kwaliteitscoördinator.
- Je hebt een sterke focus op onderwijskwaliteit en gaat uit van hoge verwachtingen. Vanuit onze visie op leren en organiseren, help je collega’s de visie eigen te maken en te vertalen naar het dagelijks handelen.
- Je bent een expert op het gebied van didactisch handelen. Je kent de doorlopende leerlijnen, de passende perspectieven en de bijhorende (tussen)doelen. Je monitort binnen de school de voortgang ten aanzien van de gestelde ambities en kwaliteitsafspraken, informeert de directeur hierover en ondersteunt leerkrachten bij het realiseren ervan. De KC’er is voor zowel de directeur als de leerkrachten het aanspreekpunt voor onderwijsinhoudelijke zaken en leerprocessen binnen de school.
- Je bent in staat om een substantiële bijdrage te leveren aan de professionele cultuur en de doorontwikkeling van de school als lerende organisatie. Je schept een sfeer van verbetering en reflecteert op eigen handelen op basis van feedback van anderen.
- Je werkt analytisch, planmatig en punctueel. Data kun jij duiden, omzetten in doelen en in een plan van aanpak. Dit op groepsniveau, op schoolniveau en binnen een vastgesteld tijdsbestek.
- Je begeleidt collega’s bij het versterken van hun pedagogisch/didactisch handelen. Dit doe je door te motiveren, kennis op basis van wetenschappelijke inzichten over te dragen, ontwikkelingsgericht te coachen en krachtige feedback te geven.
- Je ondersteunt en professionaliseert de ondersteuning van individuele leerlingen en bewaakt de daarmee samenhangende processen.
- Je bent communicatief vaardig en een prettige gesprekspartner voor collega’s, ouders en leerlingen. Daarnaast ben je proactief, doortastend en transparant.
Wat maakt de school aantrekkelijk?
Voor de doelgroep van onze school kun je daadwerkelijk iets betekenen en ook voor jouw collega’s doe je ertoe. De school heeft een duidelijke visie op leren, organiseren en professionaliseren en is volop in ontwikkeling. Dit biedt een helder kader van waaruit je kunt handelen en een mooie uitdaging.
Je werkt in een betrokken, samenwerkend team. Door het werken in leerteams leer je van en met elkaar. Binnen de CvB werk je samen met drie orthopedagogen, twee KC’ers en de directie. Er is structureel ruimte om met elkaar te sparren en af te stemmen. Ook werk je binnen de stichting samen met de andere KC’ers van Volare.
De functie is gewaardeerd in CAO Primair Onderwijs schaal 12.
Volare
Stichting Volare heeft scholen voor speciaal onderwijs, speciaal basisonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs. Onze leerlingen komen uit 8 gemeenten op de Noordwest Veluwe (Elburg, Epe, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Zeewolde en Nijkerk). Samen met ongeveer 100 collega’s verzorgen wij onderwijs dat net een stapje verder gaat. Volare ontwikkelt zich tot een professionele leergemeenschap en daar word jij onderdeel van! We bieden je dan ook ruimschoots gelegenheid om jezelf verder te ontwikkelen en je steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van onze organisatie.
Solliciteren
We zoeken een ervaren intern begeleider/kwaliteitscoördinator voor 4 dagen in de week (0,8 wtf). Wanneer onze school je aanspreekt en je jezelf herkent in het bovenstaande profiel, dan maken we graag kennis met je! Je kunt reageren door hieronder het formulier in te vullen.
Heb je nog vragen? Dan kun je voor meer informatie over de functie contact opnemen met Susanne Bruning, directeur Verschoorschool, via telefoonnummer 0341-253052.
De procedure bestaat een kennismakingsgesprek, gevolgd door een bezoek van de kandidaat aan de school om de sfeer en het werkklimaat te proeven. Bij een wederzijdse positieve bevinding volgt een tweede gesprek waarbij we aan de hand van een casus de verdieping in gaan.
De vacature staat open tot 15 februari 2025. De gesprekken zullen plaatsvinden op 18 (eerste ronde) en 20 (tweede ronde) februari 2025. De vacature wordt zowel intern als extern uitgezet.
Ingangsdatum van de functie is m.i.v. 01 augustus 2025 of eventueel eerder in overleg.
Sollicitatieformulier kwaliteitscoördinator Verschoorschool
"*" geeft vereiste velden aan